logo.png
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes113
mod_vvisit_counterVčera572
mod_vvisit_counterTento týždeň2042
mod_vvisit_counterTento mesiac7564
mod_vvisit_counterVšetky1652459

ŠKOLSKÝ ŠPECIÁLNY PEDAGÓG

Základné informácie
Napísal užívateľ Administrator   
Piatok, 08 November 2019 09:17

Poznávame krajiny

Miesto: škola, knižnica

Počet detí: 14

Vhodná pre: 3. – 4. ročník

Trvanie aktivity: príprava: 60min., realizácia: 240 min.

Aktivita podporuje:
⦁  osvojenie schopnosti vytvoriť plán dovolenky s použitím špeciálnej mapy
⦁  spracovať rôzne typy informácií
⦁  kreatívne vytvorenie vlastného projektu

Tematické zaradenie:
⦁  cestovanie, čítanie z mapy, zaujímavosti

Popis aktivity:
Zaujala ma internete veľkoformátová kniha Mapy od manželov Mizielinskich. Rozhodla som sa ju využiť  v krúžku. Tým, že obsahuje minimum textu a viac obrázkov, nehodí sa na klasické súvislé čítanie, práve to však umožňuje jej kreatívne využitie. Zahráme sa na cestovné kancelárie a pripravíme svojim klientom ponuku na dovolenku. Cieľom  bolo pomôcť deťom prísť na to, koľko veľa praktických informácií súvisiacich s ich bežným životom sa z takejto knižky môžu dozvedieť.

Vlastná cestovná kancelária:
Deti vytvorili skupiny po štyroch a založili si cestovnú kanceláriu..Nechala som im chvíľu, priestor na to, aby si vymysleli názov a rozhodli sa, či chcú byť „všeobecná“ cestovná kancelária alebo sa chcú špecializovať na nejaký typ krajín či dovoleniek, napríklad dobrodružné výpravy, letné dovolenky pri mori aťď. Tu možno len poznámka, že nie je nutné deťom vymenovať všetky možnosti, ktoré poznáme, obvykle s najzaujímavejšími nápadmi prídu deti samé. Potom som prišla ako zákazník a dala im zákazku. Deti mali následne za úlohu vypracovať pre mňa ponuku atraktívnej dovolenky – kam by som mohla cestovať, čo tam môžem vidieť a zažiť, aktivity na jednotlivé dni, jedálniček, spôsob cestovania , historické pamiatky a podobne.

1.Skupina: Zákazka na dovolenku: Predstavenie cestovnej kancelárie, na čo sa orientuje. Dovolenka pri mori –  spôsob dopravy, cena dovolenky, strava, fakultatívne výlety a vymyslieť, čo by klientovi ešte ponúkli, aby dovolenka bola atraktívna.

2. Skupina: Zákazka na dovolenku: Predstavenie cestovnej kancelárie, na čo sa orientuje. Poznávacia dovolenka – spôsob dopravy,  cena, strava, mestá, historické pamiatky, príroda a vymyslieť, čo by klientovi ešte ponúkli, aby dovolenka bola atraktívna

3. Skupina: Zákazka na dovolenku. Predstavenie cestovnej kancelárie, na čo sa orientuje. Kombinovaná dovolenka - spôsob dopravy,  cena, strava, mestá, historické pamiatky, príroda a vymyslieť, čo by klientovi ešte ponúkli, aby dovolenka bola atraktívna.

4. Skupina: Zákazka na dovolenku. Predstavenie cestovnej kancelárie, na čo sa orientuje. Dobrodružná dovolenka - spôsob dopravy,  cena, strava, mestá, historické pamiatky, príroda a vymyslieť, čo by klientovi ešte ponúkli, aby dovolenka bola atraktívna.

Poznávame krajiny Poznávame krajiny
Poznávame krajiny Poznávame krajiny

15 minút na odprezentovanie svojej ponuky
Možnosti  tejto ponuky sa líšili najmä v závislosti od zloženia skupín.. Deti táto aktivita zaujala, úloh sa uchopili kreatívne a boli schopné naplánovať jednotlivé výlety. Dokázali v knihe nájsť podstatné informácie (aké jedlo je pre danú krajinu charakteristické a čo treba ochutnať, aké historické pamiatky nemožno vynechať, kam ísť do prírody, aký šport vyskúšať, hlavné mesto a iné dôležité miesta…) Výsledkom tejto aktivity bol projekt „vlastnej cestovnej kancelárie. Každá skupinka mala na spoločnú prezentáciu 15 minút. K upresneniu niektorých údajov pomohli aj moje doplňujúce otázky počas samotnej prezentácie.

Poznávame krajiny Poznávame krajiny
Poznávame krajiny Poznávame krajiny

Na záver som
⦁  vyzdvihla kreatívnosť jednotlivých prezentácií – nápaditosť, kreativitu, schopnosť nájsť podstatné informácie, prepracovanosť jednotlivých ponúk
⦁  navrhla som, čo by sa dalo rozpracovať podrobnejšie, čo iné ešte spomenúť.
⦁  nechala som priestor pre reakcie detí…

Čo na to deti?
Deti boli pri tejto aktivite skutočne motivované – bez problémov hľadali a vyhodnocovali informácie a bavilo ich spolupracovať. Čas nám neumožnil pracovať s inými zdrojmi.

Tipy, odporúčania:
Aktivitu možno realizovať v rôznej náročnosti v závislosti od veku detí. U starších to možno poňať viac komplexne a zamerať sa napríklad aj na logistickú časť (koľko sú od seba jednotlivé miesta vzdialené, ako dlho sa bude cestovať z miesta X do miesta Y, aký spôsob dopravy je tam najlepší…), ekonomickú časť (koľko asi jednotlivé položky môžu stáť, na koľko vyjde taká dovolenka…), či špecifikovať typ dovolenky podľa toho, s akou témou chceme podrobnejšie pracovať (kultúra, história, príroda…). Zároveň ponúknuť aj iné zdroje (knihy, internet, atlasy), z ktorých si vedia získať ďalšie potrebné či zaujímavé informácie.

Kniha k aktivite:

kniha Mapy
Aleksandra Mizielińska; Daniel Mizieliński. Slovart, 2016. 113 s. ISBN 978-80-556-2475-4.
Obrázková cesta po pevninách, moriach a kultúrach sveta.


 


Škola je zapojená od roku 2001 do projektu Infovek
Stránky obce
Internetové stránky obce Krajné
Copyright © 2019 Portál Základnej školy s materskou školou Krajné. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je slobodný software šírený pod GNU/GPL licenciou.
Vytvorené pomocou Next Level Design a redakčného systému Joomla!

Tieto stránky používajú Cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako používame cookies a ako ich môžete odmietnuť nastavením svojho prehliadača. Ak sa chcete dozvedieť viac o súboroch cookies, ktoré používame a ako ich odstrániť, prečítajte si naše zásady ochrany osobných údajov.

Akceptujem cookies z tohto webu.