logo.png
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes24535
mod_vvisit_counterVčera36843
mod_vvisit_counterTento týždeň96495
mod_vvisit_counterTento mesiac100000
mod_vvisit_counterVšetky5880467
Napísal užívateľ Administrator   
Piatok, 12 September 2014 20:20

Základná škola s materskou školou Krajné, 916 16 Krajné
Deň gramotnosti
8.9.2014


 

Počet zapojený tried:    9
Celkový počet zapojených žiakov v realizovaných aktivitách:    157
Stručný popis aktivít:


1.ročník    
1.hodina: Čitateľská gramotnosť
Rozprávka O troch grošoch - počúvanie rozprávky z CD nosiča
Dokončenie rozprávky podľa vlastnej fantázie.
Kreslenie časti rozprávky, ktorá sa mi najviac páči.
2.hodina: Čitateľská gramotnosť
Čítanie z knihy Školienkine dobrodružstvá.
Zoznámenie sa s Lienkou Školienkou a jej kamarátmi.
Vyhľadávanie postavičiek z rozprávky.
 Vypracovanie pracovného listu.

2.ročník
1.hodina: Čitateľská gramotnosť – skupinová práca
Čítanie rozprávky O troch grošoch – spoločné čítanie – prezentácia – pojem  
rozprávka.
Plnenie úloh – každá skupina vypracovala úlohy z prečítaného textu - pracovný list.
Každá skupina dostala 3 dukáty a museli rozhodnúť, komu ich podarujú a prečo.
2.hodina: matematická gramotnosť – práca na interaktívnej tabuli
Počítame s rozprávkami – každá skupina samostatne – spoločné vyhodnotenie.
3.hodina: Finančná gramotnosť
Zhotovovanie peňazí v skupinách 1 minca 1 bankovka – vysvetlenie pojmu minca a bankovka.
4.hodina: Staviame hrad pre kráľa
Hodnotenie celého dňa, každá skupina si vyberie svoj poklad.

3.ročník
1.-2.hodina: Čitateľská gramotnosť
Rozprávka o vodníkovi – čítanie s porozumením (výrazné čítanie, správna artikulácia).
Vypracovanie pracovného listu k rozprávke.
Ilustrácia rozprávky.
3.hodina: Matematická gramotnosť
Zábavné slovné úlohy vyplývajúce z textu rozprávky.
Finančná gramotnosť:
Ako si skontrolovať nákup – správna platba na účtenke z pokladne.
Študovanie pokladničného bločka podľa pokynov učiteľa.
4.-5.hodina: Počítačová gramotnosť
 Rozprávka O troch grošoch - práca v skupinách – kreslenie podľa osnovy

4.ročník
1. hodina: Čitateľská gramotnosť
Spoločné čítanie rozprávky O troch grošoch
Dramatizácia rozprávky.
2.– 3. hodina: Počítačová gramotnosť
Kreslenie obrázkov podľa osnovy k rozprávke.
Z obrázkov vytvoriť  prezentáciu na motívy rozprávky O troch grošoch.
5. hodina:  Finančná gramotnosť
Vymyslenie názvu vlastnej meny – zhotovovanie peňazí z kartónu a alobalu.

5.ročník
1.hodina: Čitateľská gramotnosť
Spoločné čítanie textu: Čarovné predmety Harryho Pottera.
Vypracovanie testových úloh – kontrola.
2.hodina: Čitateľská gramotnosť
Kreslenie jedného z čarovných predmetov podľa prečítaného textu.
Dramatizácia scénky z filmu.
Pantomíma – znázornenie čarovného predmetu a hádanie, o aký predmet ide.
3.hodina:  Finančná gramotnosť.
Funkcia peňazí – vydávanie  - platenie.
Platobná karta – pin kód.
Ochrana majetku v škole.

6.ročník
1.- 2. hodina: Čitateľská gramotnosť
Čítanie textu Chlapec a vlk .
Pred čítaním: Objasniť text.
Predvídanie obsahu.
Čo sa chcem dozvedieť.
Počas čítania: Kontrola porozumenia menej používaných slov a obrazných slovných spojení.
Kladenie otázok žiakom (otázky kognitívne, afektívne, konvergentné,divergentné, hodnotiace).
Po čítaní: Zostavenie mapy príbehu.
Postup 3-2-1, 3 dôležité veci, 2 veci, ktoré ťa zaujali, 1 vec, na ktorú si nenašiel odpoveď .
Kľúčové slová, súhrn textu.
Dramatizácia príbehu.
Spracovanie príbehu pomocou komiksu.
Nájdenie hlavnej myšlienky poviedky a jej vysvetlenie.
Úvaha na hlavnú myšlienku – tvorivé písanie.
3.hodina: Finančná gramotnosť
Ochranné znaky na bankovkách, ich význam, umiestnenie.
Aké peniaze sa vo svete používajú.
Ako sa nedať oklamať (výdaj peňazí, kontrola lístkov, obchod, podomový
predaj).
Predaj tovaru cez internet.
Vytvorenie plagátu k jednotlivým  témam – práca v skupinách.
4.hodina: Geografická gramotnosť
Farby na mape.
Orientácia na mape.
Geo súradnice.
Ako sa nestratiť v atlase ( práca  s registrami).

7.ročník    
3. hodina: Finančná gramotnosť
Ochranné znaky na bankovkách, ich význam, umiestnenie.
Aké peniaze sa vo svete používajú.
Ako sa nedať oklamať (výdaj peňazí, kontrola lístkov, obchod, podomový
predaj).
Predaj tovaru cez internet.
Vytvorenie plagátu k jednotlivým  témam – práca v skupinách.
4. hodina: Geografická gramotnosť
Farby na mape.
Orientácia na mape.
Geo súradnice.
Ako sa nestratiť v atlase ( práca  s registrami).

8.ročník
1.hodina:Finančná a informačná gramotnosť    
Zložené úrokovanie – Calc (riešenie problémových úloh).    
Výhody sporenia.
2.hodina: Čitateľská gramotnosť
Spoločné čítanie úryvku Postrach Foxley od spisovateľa Roalda Dahla.
Vypracovanie testových úloh.
Kontrola testových úloh a vyhodnotenie.
Kreslenie hlavnej postavy.
3. hodina: Jazyková gramotnosť – anglický jazyk
Čítanie príbehu z knihy A.C.Doyle: Sherlock Holmes
Vypracovanie úloh (pravda/nepravda, odpovede na otázky)
Opis ilustrácií, rozhovor.
4.hodina: Finančná gramotnosť
Beseda s p. Miroslavom Knapom – poisťovacím a finančným poradcom,
na tému „Cena vzdelania“.

9.  ročník
1. -2. hodina:  Čitateľská gramotnosť
Zuzka Šulajová: Džínsový denník Lukášovými očami.
Spoločné hlasné čítanie. Rozbor metódou štrukturovaného čítania
Uplatnenie metódy skladačkového čítania
Opravovanie chýb v tvrdeniach.
Hodnotenie a osnova príbehu.
Reprodukcia textu.
Hranie rolí – žiaci si predstavujú situácie, ktoré v texte neboli a zahrajú ich.
Tvorivé písanie – vytvoriť jeden vtipný denníkový záznam zo školského prostredia.
3. hodina:  Finančná gramotnosť
Beseda s p. Miroslavom Knapom – poisťovacím a finančným poradcom,
na tému „Cena vzdelania“.

Fotografická dokumentácia projektu v Galérii školských podujatí...

 


Škola je zapojená od roku 2001 do projektu Infovek
Stránky obce
Internetové stránky obce Krajné
Copyright © 2024 Portál Základnej školy s materskou školou Krajné. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je slobodný software šírený pod GNU/GPL licenciou.
Vytvorené pomocou Next Level Design a redakčného systému Joomla!