Metóda Dr. Sindelar
V našej škole pri individuálnej práci s deťmi pracujem aj s pomocou Metódy Dr. Sindelar. Je to jediná ucelená metóda na Slovensku, ktorá v takomto rozsahu rieši zachytenie a nápravu oslabenia základných funkcií u detí a mládeže. Tieto sa často prejavujú ako poruchy učenia, koncentrácie a správania. Dokáže zachytiť príznaky porúch učenia už vo veku materskej školy a efektívne ich riešiť pomocou pracovných listov a CD. Metóda Dr. Sindelar je známa hlavne v krajinách hovoriacich po nemecky a postupne preniká i do iných krajín. Vychádza z poznatkov kognitívnej psychológie a vývinovej neuropsychológie.
Ak je dieťa nesústredené, alebo má problém pri čítaní či písaní, ťažkosti s tempom písania a čítania, či s matematikou, rodič by mal vyhľadať odborníka. Sám rodič dokáže rozlíšiť poruchy učenia pomerne ťažko. Už u detí v materskej škole a v prvej i v druhej triede sa dá pozorovať, že má dieťa problém sústrediť sa, vydržať pri jednej činnosti, máva problémy s rečou, so začlenením sa do skupiny vrstovníkov, s jemnou a hrubou motorikou a pod. Pokiaľ sa však určia a následne zachytia oslabené čiastkové funkcie včas, problémy sa v škole nemusia vôbec prejaviť. Dieťaťu sa zostaví tréningový plán terapie, pričom sa v ňom zameria cielene na tú oblasť, ktorú má dieťa oslabenú. Rodičia denne cvičia s dieťaťom hry zamerané na posilnenie daného oslabenia.
Ak sa podarí oslabenie čiastkového výkonu vyrovnať pred tým, ako dieťa nastúpi do školy, môže sa tým zabrániť zbytočnému trápeniu. Ak má dieťa problém a je už v škole, správnym určením príčiny a terapiou špeciálne nastavenou pre každé dieťa, sa dokáže problém efektívne vyriešiť.
|