logo.png
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDnes20981
mod_vvisit_counterVčera34714
mod_vvisit_counterTento týždeň100001
mod_vvisit_counterTento mesiac20981
mod_vvisit_counterVšetky5944075
Napísal užívateľ Administrator   
Pondelok, 15 November 2021 22:02

Súťaž iBobor

Logo súťaže iBobor  V týždni od 8. 11. do 12. 11. 2021 prebiehala celoslovenská súťaž z informatiky pod názvom iBobor. Do súťaže sa zapojilo 102 813 súťažiacich z 1378 škôl.

Ako sa darilo žiakom našej školy?

V najmladšej kategórii DROBEC (2. a 3. ročník) sme mali 9 úspešných riešiteľov (získali aspoň polovicu bodov):

Meno a priezvisko Trieda Body Percentil
Lukáš Mokryš 3 72 96,19
Patrik Pilát 3 64 92,36
Eliška Illová 3 64 92,36
Dominik Macúch 3 60 88,64
Daniela Kucharovicová 3 60 88,64
Lucia Lančaričová 3 60 88,64
Natália Hluchá 3 56 86,69
Ján Gašparík 3 52 80,48
Natália Ochodnická 3 48 77,61

Percentil udáva,koľko % žiakov vo svojej kategórii žiak predbehol.

V kategórii BOBRÍK (4. a 5. ročník) sme mali 8 úspešných riešiteľov:

Meno a priezvisko Trieda Body Percentil
Martina Bukovčanová 4 92 95,38
Matúš Bumbál 4 92 95,38
Tereza Krišková 5 84 88,34
Tomáš Lančarič 4 76 82,19
Erik Šagát 5 72 78,53
Markus Moravec 4 64 70,97
Karin Kováčiková 4 60 66,88
Luna Očkajáková 4 60 66,88

V kategórii BENJAMÍN (6. a 7. ročník) sme mali 7 úspešných riešiteľov:

Meno a priezvisko Trieda Body Percentil
Tamara Kramáriková 7 61,33 89,64
Daniel Gajar
6 55 82,53
Martin Marko
7 54,67 80,2
Michal Lančarič 6 54,67 80,2
Michal Marko
7 53,33 78,56
Michaela Popelková
7 51,67 76,6
Natália Ochodnícka 7 51 76,09

V kategórii KADET (8. a 9. ročník) sme mali 2 úspešných riešiteľov:

Meno a priezvisko Trieda Body Percentil
Samuel Halaš 8 56,33 90,56
Juraj Oružinský
8 55,67 89,1

Najúspešnejším riešiteľom našej školy sa stal tretiak LUKÁŠKO MOKRYŠ. Jemu aj ostatným úspešným riešiteľom srdečne blahoželáme!


 
Napísal užívateľ Administrator   
Pondelok, 15 November 2021 07:51

Deň materských škôl

Prvý novembrový týždeň sa v našej materskej škole niesol v znamení osláv. A čo sme oslavovali? Deň materských škôl, ktorý vznikol z iniciatívy Slovenského výboru Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu a organizuje sa každoročne 4. novembra. V tento deň v roku 1829 vznikla na Slovensku v Banskej Bystrici prvá detská opatrovňa, ktorú založila grófka Mária Terézia Brunswicková.

Deň materských škôl

Bol to týždeň plný hier a rôznych zábavných i tvorivých aktivít k „narodeninám“. Deti kreslili na tému: „Materská škola očami detí“, zložili báseň o materskej škole, zhotovovali smajlíkov, vyrábali šarkanov. Spoločne sme sa naučili hymnu a zhotovili našu vlajku tohto významného dňa.

Deň materských škôlDeň materských škôlDeň materských škôlDeň materských škôlDeň materských škôlDeň materských škôlDeň materských škôl

Posledný deň osláv vďaka nádhernému slnečnému počasiu sme všetci spolu urobili veľké srdce z opadaných jesenných listov, ktoré deti ozdobili usmiatymi smajlíkmi, čím vyjadrili svoj pohľad a vzťah k materskej škole. No a záverečnou povestnou čerešničkou na našej narodeninovej torte bolo vypustenie farebných balónov s menami detí. Bolo úžasné vidieť toľko nadšenia, radosti a absolútneho šťastia v očiach a v prejavoch niektorých detí. A čo šarkany? Tie doma zhotovené, originálne zdobia interiér školy a čakajú na vyhodnotenie súťaže a ostatné čakajú na vhodný vietor, kedy ich s deťmi budeme môcť pustiť vyšantiť sa.

Už teraz sa všetci spolu tešíme na budúcoročnú oslavu tohto jedinečného dňa v našej materskej škole.

Ida Vrábelová


 
Napísal užívateľ Administrator   
Štvrtok, 04 November 2021 20:28

Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice
k Medzinárodnému dňu školských knižníc
25. októbra 2021

Cieľ celoslovenského projektu:

Zábavnými formami práce s knihou podporiť u žiakov dobrý a trvalý vzťah ku knihe, školskej knižnici a k čítaniu, poznávaniu nového.

Téma: „Radostná podpora zážitkového učenia školskou knižnicou".

Jesenné knihotrasenie

Zvolili sme si tému jesene preto, že sme chceli pracovať s dvoma knihami a to Sofia a tekvička a Sofia a tekvička idú do školy. Naši tretiaci a štvrtáci s knihou Sofia a tekvička pracovali, dobre ju poznajú, preto sme volili jej pokračovanie. Knihy sú zamerané na vzťah kamarátstva, čo je v súčasnom období nesmierne dôležité pre deti. Inscenovaným čítaním, ktoré si pripravili pani učiteľky sme deti motivovali k činnostiam, ktoré súviseli s knihami. Počas dňa sa v triedach a v knižnici uskutočnilo veľa tvorivých aktivít, ktorými sme utvrdzovali triedne kamarátstva, ale aj vzťah ku knihe a k čítaniu, ale aj k ročnému obdobiu jeseň, pretože sme si zhrnuli nadobudnuté vedomosti.

V 1. ročníku prebehli tvorivé aktivity s hádankami a výstupom sa stala malá knižka hádanok o ovocí, ku ktorej deti vytvorili ilustrácie.
V 2. ročníku sa vystriedalo viacero aktivít, ktoré súviseli s knihou Sofia a tekvičky. Výstupom bola tvorba príbehu v skupinách a vytvorenie vlastných ilustrácií.
V 3. a 4.ročníku tvorivé aktivity boli zamerané na prácu nielen s knihou Sofia a tekvičky idú do školy, ale aj na prácu s knihami, ktoré sme prečítali v predchádzajúcom ročníku. Deťom sa veľmi páčilo štvorlístkové čítanie. Výstupom bola tvorba príbehu, čo sa dialo za dverami knižnice, ktorá bola pre COVID pani učiteľky zatvorená.

Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie
Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie
Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie
Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie Jesenné knihotrasenie
Jesenné knihotrasenie

Vo všetkých triedach sa pracovalo aj s knihami z domácej knižnice. Každé dieťa si prinieslo svoju knihu a predstavilo ju spolužiakom a spoločne diskutovali o knihách.
Vyvrcholením dňa bolo vyhodnotenie tekvičiek, ktoré si deti doma vyrábali s rodičmi a pretvárali podľa fantázie. Deti vytvorili nádherné tekvičky.

TekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičkyTekvičky

Celý deň Jesenné knihotrasenie bol naplnený tvorivou aktivitou detí, túžbou dokázať, že každá kniha je niečím zaujímavá, má svoje čaro, ktoré nás dokáže očariť.

p. uč. Karliková, Pagáčová, Vydarená, Jarošová


 
Napísal užívateľ Administrator   
Streda, 20 Október 2021 19:39

Súťaž o najkrajšie vyzdobenú tekvičku

Dňa 25. októbra 2021 sa uskutoční v triedach primárneho vzdelávania / 1. – 4. ročník / projekt: Najzaujímavejšie  podujatie školskej knižnice pod názvom: Jesenné knihotrasenie.

V rámci tohto dňa prebehne súťaž o najkrajšie vyzdobenú tekvičku.

Súťaž o najkrašiu tekvičku

Ako tvoriť?
Zapojíme celé rodiny. Cez víkend si vyberiete tekvicu – nie veľkú, pretože by ju dieťa do školy neodnieslo, vyberajte tekvice primerané.
Tekvicu v nedeľu vyzdobíte, pretvoríte podľa vlastnej fantázie.
V pondelok prinesú deti vyzdobené tekvice do školy. Tekvice sa budú vyhodnocovať a odmeňovať v každej triede osobitne. Vyhodnotíme 5 najzaujímaveších tekvíc. Samozrejme, odmenení budú všetci, čo sa do súťaže zapoja.


 
Napísal užívateľ Administrator   
Streda, 20 Október 2021 18:57

A sme tu zas!

Školský rok je v plnom prúde aj keď s malými obmedzeniami. Snažíme sa využiť čas v školskom klube tak, aby deti v ŠKD nemali pocit, že tu musia byť len preto, že po vyučovaní nemajú kde ísť alebo nemôžu byť doma samé. Družina pre väčšie deti/tretiaci,štvrtáci a piataci/ je menšia a aj keď sa od októbra začali krúžky, deti sú všetky spolu v družine minimálne hodinu a pol. Je to spolu približne 25 detí.Každé z nich je iné a my ako vychovávateľky sa snažíme ponúknuť deťom spektrum činností tak, aby si každé z nich vybralo to, čo ho najviac oslovuje. Okrem kreatívneho tvorenia trávime veľa času vonku či už na školskom ihrisku alebo štadióne. Tie deti, ktoré neoslovuje tvorenie ani spoločenské hry môžu tráviť čas iným spôsobom/napr. hrami s penovými kockami/. Sme toho názoru, že v družine má prevládať voľnosť, radosť z činnosti, ktorú dieťa vykonáva a možnosť výberu. Aj keď je to niekedy ťažké, lebo hneď po vyučovaní je v klube veľa detí, majú deti na výber ako jednu z možností kreatívne tvorenie a vyrábanie rôznych dekoračných a osobných predmetov. Nebudeme si klamať: umožniť deťom tvoriť nie je vždy ľahké. Dlho to trvá, upratovanie je otrava, ste unavení, máte tristo iných vecí na práci, deti sú mrzuté, pomôcky na tvorenie sú drahé. Prečo teda s deťmi tvoriť? Podľa aktuálnych výskumov nie je kreativita nemenná. Dá sa rozvíjať, podobne ako naše svaly. Ak budú deti pravidelne trénovať, ich kreativita porastie.

Sme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zasSme tu zas

1. Zdravie
Tvorenie je dobré pre zdravie. Tvorivé aktivity (aj keď ste totálny amatér) pôsobia na vaše telo podobne ako meditácia. Je to ako joga pre váš mozog. Pri tvorení sa znižuje hladina stresu a zlepšuje sa nálada.

2. Samostatný jazyk
Vizuálne vyjadrovanie je samostatný jazyk. Ak to naučíte vaše deti, darujete si navzájom ďalší spôsob komunikácie. Vizuálne sa dajú vyjadriť aj abstraktné, komplikované myšlienky alebo dokonca emócie. Deti tak dokážu vyjadriť veci, ktoré sa nezmestia do slov. Lepšie sa naladíte na svoje deti, hlbšie im porozumiete. Konflikty sa zmiernia, láska si nájde nové prejavy.

3. Vysporiadanie sa s emóciami
Deti zažívajú množstvo emócií, ktoré sa učia rozoznávať a produktívne spracovávať. Mnohé negatívne emócie (napríklad hnev alebo strach) nemôžu vždy naplno vyjadriť. Učíme deti potláčať emócie, aby dokázali fungovať v spoločnosti. Pri tvorení ich môžu v bezpečí znova intenzívne prežívať, spracovávať a vyjadrovať.

4. Poznávanie sveta
Keď si deti zvyknú pravidelne tvoriť, začnú hlbšie vnímať detaily okolitého sveta. Ak zažijú alebo spoznajú niečo zaujímavé a budú mať možnosť si to tvorivo spracovať, lepšie to pochopia. Ich svet sa tak obohatí a spestrí.

5. Dôvera vo vlastné schopnostiAk dieťa vidí, že samo dokáže reprodukovať okolitý svet, že si vie vytvoriť hračky, dekorácie alebo dokonca spotrebné predmety a že jeho tvorba má hodnotu aj pre ľudí v jeho okolí, posilňuje to jeho sebavedomie.

Tých benefitov je veľa, tu sú len niektoré z nich. Naše deti sú šikovné a hlavne máme ich radi. Preto je pre nás najdôležitejšie poskytnúť deťom slobodu a zároveň hranice. Ak sa tieto dve veci vzájomne vhodne doplňujú, spokojné sú aj deti, vychovávateľky aj rodičia.

Danica Sasáková
Oľga Zemanová
Adriana Borovská


 




Škola je zapojená od roku 2001 do projektu Infovek
Stránky obce
Internetové stránky obce Krajné
Copyright © 2024 Portál Základnej školy s materskou školou Krajné. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je slobodný software šírený pod GNU/GPL licenciou.
Vytvorené pomocou Next Level Design a redakčného systému Joomla!