Ukončenie programu: „ Zippyho kamaráti.“
Zapojili sme sa do programu „Zippyho kamaráti preto, lebo deti v tejto triede si navzájom ubližovali, používali vulgárne slová, vysmievali sa jeden druhému, jednoducho každý deň som musela riešiť rôzne spory. V aktuálnom školskom roku bolo zapojených do Zippyho programu 19 detí, z toho 10 dievčat a 9 chlapcov.
Zhodnotenie 1.modulu:
Tento modul bol pre nás veľkým prínosom, nakoľko sa často v triede stretávame s pocitmi ako je hnev, mrzutosť, nervozita. Postrehla som, že pomocou Zippyho programu sa zlepšila atmosféra v triede, deti si teraz mnohé konflikty dokážu vyriešiť aj bez môjho zásahu. Dokážu tiež lepšie vyjadriť svoje pocity. Veľkým motivačným činiteľom bola postavička nášho Zippyho, ktorého si deti veľmi obľúbili
Zhodnotenie 2.modulu:
Do našej triedy priniesol tento modul efektívnu komunikáciu..Naučili sme sa počúvať druhých, čo je pri komunikácií veľmi dôležité, pretože deti často „ skáču „ do reči dospelých. Naučili sme sa spôsoby, ako požiadať o pomoc, keď ju dieťa potrebuje. Komunikujeme o každom probléme, ktorý sa v triede objaví, hľadáme možnosti riešenia spoločne.
Zhodnotenie 3.modulu:
Modul prispel k zlepšeniu medziľudských vzťahov v triede. Často sa v našej triede stane to, že keď sa chce k dvojici hrajúcich detí pridať tretí, odoženú ho od seba. Ako sa takýto človek cíti, si deti vyskúšali. Zmenil sa postoj detí, nehádajú sa tak ako predtým, ale hľadajú spôsoby, ako najlepšie vyriešiť konflikt – pomáha im kvet zmierenia, ktorý je prilepený na dverách triedy. Mnohí , nie však všetci si dokážu navzájom priznať chybu, ak ju urobili, pretože je to dôležité pre záchranu kamarátstva. Všimla som si, že deti sú teraz voči sebe priateľskejšie.
Zhodnotenie 4.modulu:
Deti vedia identifikovať šikanovanie a vedia, kde majú hľadať pomoc, naučili sa riešiť konflikty medzi sebou. Som si istá, že keby nastala takáto situácia, dokážu požiadať dospelého o pomoc a zdôveriť sa.
Zhodnotenie 5.modulu:
Myslela som si, že tento modul nie je pre deti vhodný. Dlho som premýšľala, čo urobím a akým spôsobom .Aj keď to bolo ťažké, teraz mám pocit, že s deťmi možno hovoriť takmer o všetkom. Tešili sa na cintorín, že uvidia hrob svojich najbližších.a položia kytičku poľných kvetov..Zippyho som nechala zomrieť iba v príbehu, náš Zippy zostal – rozhodla som sa tak preto, lebo deti ho majú veľmi radi , chodí na návštevy do rodín.
Zhodnotenie 6.modulu:
Deti sa naučili používať rôzne stratégie zvládania problémov. Môžem zodpovedne povedať, že nastal posun k lepšiemu v ich správaní, ale treba im neustále pripomínať pravidlá. Veľmi ma prekvapilo, čo všetko deti trápi. Rodinné, školské, ale aj osobné problémy. Počas Zippyho programu som dospela k záveru, že deti o svojich problémoch potrebujú hovoriť veľmi často, podobne ako my -dospelí. Potrebujú sa vyrozprávať , podeliť so svojimi starosťami a trápeniami, ktorých majú neskutočne veľa. Hľadajú pomoc u dospelých, ale často v mnohých rodinách túto pomoc nenachádzajú. Rodičia sú zaneprázdnení a nevedia, čo sa odohráva v duši ich dieťaťa, a čo prežíva. Program ma oslovil svojou jedinečnosťou. Podporuje u detí schopnosť vyjadriť emócie. Deti sa učia pomocou zábavných aktivít a hier riešiť problémy, s ktorými sa stretávajú, a ktoré im táto spoločnosť prináša. V dnešnom svete je to veľmi dôležité nielen pre deti, ale aj nás dospelých. Aj ja sama som sa veľa v tomto programe naučila a spolu s deťmi som prežívala mnohé situácie.
Náš Zippy očami detí:
Zippy z príbehu:
|