Základná škola s materskou školou Krajné, 916 16 Krajné Deň gramotnosti 8.9.2014
Počet zapojený tried: 9 Celkový počet zapojených žiakov v realizovaných aktivitách: 157 Stručný popis aktivít:
1.ročník 1.hodina: Čitateľská gramotnosť Rozprávka O troch grošoch - počúvanie rozprávky z CD nosiča Dokončenie rozprávky podľa vlastnej fantázie. Kreslenie časti rozprávky, ktorá sa mi najviac páči. 2.hodina: Čitateľská gramotnosť Čítanie z knihy Školienkine dobrodružstvá. Zoznámenie sa s Lienkou Školienkou a jej kamarátmi. Vyhľadávanie postavičiek z rozprávky. Vypracovanie pracovného listu.
2.ročník 1.hodina: Čitateľská gramotnosť – skupinová práca Čítanie rozprávky O troch grošoch – spoločné čítanie – prezentácia – pojem rozprávka. Plnenie úloh – každá skupina vypracovala úlohy z prečítaného textu - pracovný list. Každá skupina dostala 3 dukáty a museli rozhodnúť, komu ich podarujú a prečo. 2.hodina: matematická gramotnosť – práca na interaktívnej tabuli Počítame s rozprávkami – každá skupina samostatne – spoločné vyhodnotenie. 3.hodina: Finančná gramotnosť Zhotovovanie peňazí v skupinách 1 minca 1 bankovka – vysvetlenie pojmu minca a bankovka. 4.hodina: Staviame hrad pre kráľa Hodnotenie celého dňa, každá skupina si vyberie svoj poklad.
3.ročník 1.-2.hodina: Čitateľská gramotnosť Rozprávka o vodníkovi – čítanie s porozumením (výrazné čítanie, správna artikulácia). Vypracovanie pracovného listu k rozprávke. Ilustrácia rozprávky. 3.hodina: Matematická gramotnosť Zábavné slovné úlohy vyplývajúce z textu rozprávky. Finančná gramotnosť: Ako si skontrolovať nákup – správna platba na účtenke z pokladne. Študovanie pokladničného bločka podľa pokynov učiteľa. 4.-5.hodina: Počítačová gramotnosť Rozprávka O troch grošoch - práca v skupinách – kreslenie podľa osnovy
4.ročník 1. hodina: Čitateľská gramotnosť Spoločné čítanie rozprávky O troch grošoch Dramatizácia rozprávky. 2.– 3. hodina: Počítačová gramotnosť Kreslenie obrázkov podľa osnovy k rozprávke. Z obrázkov vytvoriť prezentáciu na motívy rozprávky O troch grošoch. 5. hodina: Finančná gramotnosť Vymyslenie názvu vlastnej meny – zhotovovanie peňazí z kartónu a alobalu.
5.ročník 1.hodina: Čitateľská gramotnosť Spoločné čítanie textu: Čarovné predmety Harryho Pottera. Vypracovanie testových úloh – kontrola. 2.hodina: Čitateľská gramotnosť Kreslenie jedného z čarovných predmetov podľa prečítaného textu. Dramatizácia scénky z filmu. Pantomíma – znázornenie čarovného predmetu a hádanie, o aký predmet ide. 3.hodina: Finančná gramotnosť. Funkcia peňazí – vydávanie - platenie. Platobná karta – pin kód. Ochrana majetku v škole.
6.ročník 1.- 2. hodina: Čitateľská gramotnosť Čítanie textu Chlapec a vlk . Pred čítaním: Objasniť text. Predvídanie obsahu. Čo sa chcem dozvedieť. Počas čítania: Kontrola porozumenia menej používaných slov a obrazných slovných spojení. Kladenie otázok žiakom (otázky kognitívne, afektívne, konvergentné,divergentné, hodnotiace). Po čítaní: Zostavenie mapy príbehu. Postup 3-2-1, 3 dôležité veci, 2 veci, ktoré ťa zaujali, 1 vec, na ktorú si nenašiel odpoveď . Kľúčové slová, súhrn textu. Dramatizácia príbehu. Spracovanie príbehu pomocou komiksu. Nájdenie hlavnej myšlienky poviedky a jej vysvetlenie. Úvaha na hlavnú myšlienku – tvorivé písanie. 3.hodina: Finančná gramotnosť Ochranné znaky na bankovkách, ich význam, umiestnenie. Aké peniaze sa vo svete používajú. Ako sa nedať oklamať (výdaj peňazí, kontrola lístkov, obchod, podomový predaj). Predaj tovaru cez internet. Vytvorenie plagátu k jednotlivým témam – práca v skupinách. 4.hodina: Geografická gramotnosť Farby na mape. Orientácia na mape. Geo súradnice. Ako sa nestratiť v atlase ( práca s registrami).
7.ročník 3. hodina: Finančná gramotnosť Ochranné znaky na bankovkách, ich význam, umiestnenie. Aké peniaze sa vo svete používajú. Ako sa nedať oklamať (výdaj peňazí, kontrola lístkov, obchod, podomový predaj). Predaj tovaru cez internet. Vytvorenie plagátu k jednotlivým témam – práca v skupinách. 4. hodina: Geografická gramotnosť Farby na mape. Orientácia na mape. Geo súradnice. Ako sa nestratiť v atlase ( práca s registrami).
8.ročník 1.hodina:Finančná a informačná gramotnosť Zložené úrokovanie – Calc (riešenie problémových úloh). Výhody sporenia. 2.hodina: Čitateľská gramotnosť Spoločné čítanie úryvku Postrach Foxley od spisovateľa Roalda Dahla. Vypracovanie testových úloh. Kontrola testových úloh a vyhodnotenie. Kreslenie hlavnej postavy. 3. hodina: Jazyková gramotnosť – anglický jazyk Čítanie príbehu z knihy A.C.Doyle: Sherlock Holmes Vypracovanie úloh (pravda/nepravda, odpovede na otázky) Opis ilustrácií, rozhovor. 4.hodina: Finančná gramotnosť Beseda s p. Miroslavom Knapom – poisťovacím a finančným poradcom, na tému „Cena vzdelania“.
9. ročník 1. -2. hodina: Čitateľská gramotnosť Zuzka Šulajová: Džínsový denník Lukášovými očami. Spoločné hlasné čítanie. Rozbor metódou štrukturovaného čítania Uplatnenie metódy skladačkového čítania Opravovanie chýb v tvrdeniach. Hodnotenie a osnova príbehu. Reprodukcia textu. Hranie rolí – žiaci si predstavujú situácie, ktoré v texte neboli a zahrajú ich. Tvorivé písanie – vytvoriť jeden vtipný denníkový záznam zo školského prostredia. 3. hodina: Finančná gramotnosť Beseda s p. Miroslavom Knapom – poisťovacím a finančným poradcom, na tému „Cena vzdelania“.
Fotografická dokumentácia projektu v Galérii školských podujatí...
|